?

Log in

Previous Entry | Next Entry

„...У кінчику мізинця простого злидаря з Донегольських гір, що жив у давні часи, було більше мудрості ніж зараз у наших найвідоміших юристів або філософів. Звався він темний Патрик. Не грубезні фоліанти зберегли діяння його для нащадків, серця людей зберегли їх..."

/з ірландських казок/








Сьогодні у Чернівцях в пабі «Public» відбувся концерт українсько-ірландського гурту «Dark Patrick». Як вже можна здогадатися, грають вони синтез кельтської (Ірландія, Шотландія, Бретонь) і української музики. «Dark Patrick» досліджує, переосмислює і привносить своє бачення в музичну традицію українського і кельтських народів.

Цей гурт існує вже тривалий час (з 2008 року), і треба відзначити, що справжніми мотивами їхньої діяльності є зовсім не грошовий проект. Їхня музика йде від серця, і старовинні мелодії в їх виконанні зачаровують свідомість. Гіпнотичні ритми барабану, скрипка, флейта і бандура, яка звучить як кельтська арфа, – все це так співзвучно як і з західно-українськими мелодіями Карпат, так і з наспівами гір Шотландії, тому й не дивно, що такий музичний напрям залучає все більше української молоді, і не лише її.

Кельтська музика – то така магічна річ, що дуже багато людей просто не можуть пройти повз неї з байдужим вухом. І, на наш (наш ?) погляд, чим таких небайдужих людей більше – тим краще. Адже всяке запитання має свою відповідь, тож у висліді кількість чарівної краси у нашому світі поступово зростає – а значить, більше спокійного щастя віддзеркалюється у людських очах.

Музика гурту «Dark Patrick» наочно демонструє, що навіть у сумних мелодіях завжди живе дещиця радості, а у мелодіях веселих завжди лишається простір для глибокого, вільного подиху. До того ж, хочеться звернути Вашу увагу ще на пару моментів.

По-перше, засновником цього проекту є Пол Чілтон – британець, який уже кілька років поспіль живе і творчо працює в Україні, за його плечима чимало цікавих справ у царині культури і просвітництва.

По-друге – родзинка «Dark Patrick» ще й у тому, що цей гурт іде шляхом переплетіння, взаємного доповнення кельтської та української музичної традиції. Проявляється це не лише, скажімо, у залученні до музики української старосвітської бандури чи виконанні українських пісень – йдеться про проникнення саме мелодійне. І тому дуже приємно чути, як цілком «ірландська» скрипка в якийсь момент стає виразно «українською» – в ці моменти просто шкірою відчуваєш спорідненість між такими далекими, здавалося б, коренями. Іншими словами, музика гуртів на зразок «Dark Patrick» відновлює цілісність світу, тож слухати її потрібно – неодмінно.

А ось що кажуть даркпатріачани про себе:

„...На честь Патріка, цього скромного героя Ірландії, і назвали ми наш гурт. «Dark Patrick» досліджує, переосмислює та вносить своє бачення у музичну традицію українського та кельтського народів, зберігаючи та підкреслюючи чистоту, щирість та неповторність звукового сприйняття, потаємні глибини духу і сакральний зміст буття кожного з цих етносів.

Це зустріч двох культур, унікальних та неповторних, і в той же час подібних долями і світлою мелодикою пісень.

Нова школа гри на автентичній старосвітській бандурі, що гармонійно поєднує відтінки чарівного, ніжного і стрімкого шепотіння торкання струн, що властиве кельтським арфістам, та глибинний драматизм душі українських кобзарів.

Невичерпний оптимізм ірландських, шотландських та бретонських пісень, у яких найжахливіша трагедія не позбавлена світлого суму і геть по дитячому підбадьорливих веселощів, а лірика сповнена прекрасної простоти і позбавлена пафосу, ніби кохання – це звичайне диво.
Нестримний драйв карпатських і кельтських мелодій!

Патрик прив'язав до посоха, з яким завжди подорожував, свій вузлик і кожен, хто б надумав подивитися услід йому, побачив би, як цей чоловічок самотньо, але бадьоро крокує шляхом на північ.
Радо зіграємо для Вас у будь-якій точці планети!”


Склад гурту хоч і малочисельний, але багатонаціональний і колоритний: Єва Пурпуровська (Eva Chilton) – українська старосвітська (автентична) бандура, колісна ліра, бойран; власниця чарівного голосу (вокал); Пол Чілтон (Paul Chilton) – uilleann pipes (ірландська волинка), вістли, губна гармоніка, клавішні; Дмитро Данов - скрипка, композитор (2008 рік – разом з Дмитром гурт розпичинався, як тріо)

Група «Dark Patrick» вже випустила ліцензійний диск («Dark Patrick. Fainne Gael an Lae»), який можуть придбати всі бажаючі насолодитися магічними наспівами гірських вершин, стародавніх, як світ, виконаних надзвичайно майстерно і від щирого серця. / Видавець: «Dark Patrick», рік видання: 2009; всі альбоми та пісні виконавця на сайті – «Dark Patrick» (так само там є і три відео, купа знимок. А ще про гурт у викладі Богдани Костюк та Пола і Єви читайте на сторінках радіо «Свобода» та 20 хвилин):
CD1 , Загальна тривалість звучання: 47:03/
Part One
1. Maire Bheag O/ 2. Scott Skinner's Reel – Willafiord/ 3. Morfa'r Frenhines/ 4. The Laurel Tree – Gravel Walk – The Lilting Banshee – The Mug of Brown Ale – Hardiman the Fiddler/ 5. Колядка
Part Two
6. Lachin Y Gair/ 7. Метелиця – An Dro/ 8. Eamonn an Chnoic/ 9. Весільна похода – Либохорська коломийка/ 10. Mna na h-Eireann – King of the Fairies – Polka Karelofinochka – Morrisons Jig/ 11. Peggy Gordon – Fainne Gael an Lae



ps. о, замалим не забув – завтра гурт у Франеку /Івано-Франківськ. Культурно-мистецький Центр «Є». Початок о 18.00./

дякую всім і, зокрема, ssolo_mia за її сторінку у facebook

Comments

( 20 коментарів — Прокоментувати )
stepan53
17 жовтень 2010 06:34 (UTC)
Володимир доброго вам дня!
Гарна музика тут на мій погляд є щось з глибини віків....
Хочу розмістити цей матеріал на своєму сайті скажіть ваше прізвище.
З повагою Степан
volodymyr_ant
17 жовтень 2010 10:39 (UTC)
доброго дня, Степане!
дякую. так, музика гарна - поєднання культур, навіть в якійсь мірі симбіоз (в даному випадку музикальне, мельосове) двох древніх народів, а то й ще глибинніший пласт (кельти), завжди захоплює, зачаровує. в мене вже було пару подібних постів (голосно сказано!), правда, стосовно музикальних традицій індіанців північної і полудневої Америк (не, там були посилання на сторінки і парочку кліпів), ітельменів та наших гуцулів.
мої шанування, Володимир.
ssolo_mia
18 жовтень 2010 05:50 (UTC)
Маєш рацію стосовно древніх та глибинних народів. А як тобі парижанин Robert Lauri, який працює в досить широкому спектрі музикальних жанрів (pop, country, film music, french variety, urban, soul & rap)?:)




http://www.youtube.com/watch?v=BasC8JrzOxc
volodymyr_ant
19 жовтень 2010 03:45 (UTC)
дякую, Солику. вперше чую про такого композитора і аранжувальника: недарма ж кажуть "вік живи - вік учись" :)
ssolo_mia
19 жовтень 2010 05:24 (UTC)
urw. А, бачиш, які класні у нас прислів'я ;)
До речі, серед моїх друзів у FB є й Роберт і позавчора він мені подарував дві свої пісні з останнього альбому ;)
volodymyr_ant
19 жовтень 2010 18:56 (UTC)
гарні-гарні:)
що, справді, і цей у тебе в друзях там і, навіть, шле тобі свої твори? бо ж і Chris Spheeris серед твоїх друзів та, пригадую, теж присилав тобі свої нові твори, і Robert Miles (Roberto Concina) так само в друзях і, так само, присилав чи й дарував тобі свої нові твори. хм, ти досить популярна там :)
stepan53
17 жовтень 2010 06:59 (UTC)
Розмістив вашу статтю тут:http://starogit.do.am/publ/1

А тут 35 як ми здружиною!

http://stepan53.livejournal.com/475308.html
volodymyr_ant
17 жовтень 2010 10:41 (UTC)
дякую
і вітаю з найкращими побажаннями Вас з дружиною - ще кілька таких ювілеїв Вам зичу! :)
ssolo_mia
18 жовтень 2010 05:58 (UTC)
Степане, я приєднуюся до Володимирового вітання і для Вас з дружиною музикадьний презент ;)


ssolo_mia
18 жовтень 2010 06:19 (UTC)
Гарний цей перший кліп з еротичними фото житомирського фотохудожника Валентина Вацека, тільки б я одне фото все ж прибрала, тому що воно вже є на межі еротики і... ну, ти знаєш ;)

А, до речі, оте перше фото Пола /31-45 сек./ тобі нікого не нагадує? ;)
volodymyr_ant
19 жовтень 2010 03:47 (UTC)
хм, яку саме знимку ти прибрала б і чому?
перша світлина з Полом? і кого ж вона мала б мені нагадувати?
ssolo_mia
19 жовтень 2010 05:57 (UTC)
Яку саме знимку? Та ось оцю:

Вона, ніби, й безневинна, але в еротичному сеті провокує на більш рішучі асоціації ;)
А стосовно Пола я мала на увазі ось цю знимку, яка є дуже вже подібною до відомого тобі з багаторічних ностальгічних оповідок-байок гіпер-супер-пупер секс-подвижника квебекуа з гарячою гасконською кров'ю ;))

Слухай, а що якби я те сторі забамбурила (их, і словечок я у тебе набралася ;)) ) у себе в жж?
volodymyr_ant
19 жовтень 2010 18:59 (UTC)
а, ти про цю. можливо, й дісно вона там досить екстра..м'яко кажучи :)
мда, дійсно подібні - ірландський музикант і монреальський фотограф...
ні, ті оповідки не пкблікуй ніде - там забагато реальних імен, та й занадто вже воно, як ти сказала, порно :)
ssolo_mia
20 жовтень 2010 07:00 (UTC)
О, мій Боже! Фотограф?! Та який там фотограф! Це ж Брюно Пелетьє - Bruno Pelletier ! Ось глянь: я обрізала його знимку так само, як і вона, але взяла з більшою резолюцією і кольорову:


А оригінальна знимка ось така і взята звідсіля:


Чомусь його офіційний сайт не відкривається, то ж читай про нього тут (цей сайт порадила навіть англійська сторінка у вікі, а офіційний сайт з жодної вікі не відкривається).
Але я хочу запропонувати тобі дві пісні іншого квебекуа - Pierre «Garou» Garand:


Кращий кліп цієї пісні тут, але чомусь там нема коду вставки, а текст пісні з дуже гарними словами ось тут. І друга його пісня New Year’s Day з його останнього студійного альбому Gentleman Cambrioleur :


Як на мене, то мені останній, П'єр, більше подобається від Брюна, але то вже справа смаків ;))
pauldarkpatrick
25 жовтень 2010 08:29 (UTC)
Доброго дня, Володимире!

Дякую Вам за статтю, але, на жаль, майже все, що тут написано - це невірна інформація. По-перше, грут ніколи не розпочинався, як тріо. Як тріо він проіснував лише кілька (максимум чотири) місяці, коли до цього вже виступав, як дует.
Також я не засновник гурту, й ніколи не займався просвітництвом :)))

P.S.Дивно, що творча фотосесія вам здалася порно. але це вже, мабуть, залежить від того, як людина сприймає мистецтво. В нас є композиції з відкрито еротичним змістом, я читаю на концертах уривки з віршів Ефроса. Так, це є частиною нашого іміджу, й було під час концерту і в Чернівцях, і в Франківську... :)

З повагою,

Пол
volodymyr_ant
27 жовтень 2010 02:01 (UTC)
Доброго вечора, Поле!

Найперше, хочу подякувати Вам з Євою за дивовижну музику, яку Ви творите і даруєте, доносите до нас, Ваших слухачів. По-друге, дякую Вам за репліку під моїм постом-анонсом напередодні Вашого концерту в Івано-Франківську (звертаю увагу, що це не є жодною мистецтво-знавчою статтею, розвідкою на теми музики, а всього лише звичайнісіньким жж-постом, анонсом стосовно майбутнього концерту, до якого мене спонукали й прослуховування ютубівських кліпів, розміщених Соломією в своєму FB-блозі, і ознайомлення з інформацією про Ваш гурт на Вашій офіційній веб-сторінці, з яким Ви пропонуєте мені ознайомитися у Вашій наступній репліці і який я встиг перечитати ще 16 жовтня 2010 (гіперпосилання на нього є в пості у фразі „ А ось що кажуть даркпатріачани про себе ”).

Дуже дякую і за інформацію про склад гурту, яку до цього я почерпнув з численних джерел на веб-ресурсах, поміщенних в Інтернеті – частину інфи з деяких я подаю нижче.

Дуже перепрошую, що допустився помилки стосовно скрипаля Дмитра Чанова і не уточнив, що він працював з гуртом лише декілька місяців 2008-го року (стаття за 29 квітня 2009 року на спеціалізованій музикальній веб-сторінці «MaestroStudio Broadcasting Music» про Ваш виступ 26 квітня 2009 р. в концертному залі музею ім. Лесі Українки). А ще що не згадав про Миколу Іванова, який теж співпрацював деякий час з Вами. Відомості про них я почерпнув з інтерв’ю Єви різним виданням і які так само є розміщенні на Вашому офіційному сайті без жодних коментарів. Жодних згадок про них немає і в розділі Про гурт / About Us Вашої офіційної сторінки в Інтернеті, окрім цитати від Кевіна Бойла – 50-річного американського історика, письменника і професора історії з університету штату Огайо (я правильно вказав саме на цього Бойла Кевіна ( Boyle Kevin ) , який є з США (народився в Детройті, Мічиган, США)?

Чи може цитата взята в іншого Бойла ( Boyle Kev), співака/музиканта/композитора/учасника Лондонського фолькового гурту «Give Me Your Hand (Celtic music for weddings, funerals, Burns Night, St Patrick's Day, New Years Eve and special events)», що складається з професійних лондонських музикантів, об'єднаних любов'ю і радістю до кельтської музики, і який народився в Лондоні в сім’ї ірландців? Гадаю, що це саме його цитата, але ж він постійно мешкає у Лондоні, Об’єднане Королівство Великої Британії і Півнчної Ірландії.

Та справа і не в Бойлах – шкода, що на Вашій офіційній веб-сторінці (до якої я й звернувся в першу чергу, щоб почерпнути правдиву інформацію) в рубриці про Ваш гурт є тільки оця цитата. Тому прошу не дуже ображатися на мене за дещо викривлене подання інформації про Ваш гурт, почерпнуте з різних джерел. Я не є музикознавцем, музикантом, істориком, а всього лише звичайним архітектором, який любить музику і розмістив в своєму жж-блозі всього лише анонс про Ваш концерт разом з кількома ютубівськими кліпами ;))

продовження в наступній репліці(забагато знаків)
pauldarkpatrick
25 жовтень 2010 10:55 (UTC)
Ну і флейту я ніколи не брав до рук...
Якщо Ви були на концерті, то, мабуть помітили, що наші інструменти - це ірландська волинка, колісна ліра, старосвітська бандура, бойран, вістли, клавішні, губна гармоніка. Інформацію про гурт та музику, будь ласка, читайте на нашому офіційному сайті: http://www.darkpatrick.com/

Або ж в групі вконтакті: http://vkontakte.ru/club17926724

Там є анонси концертів, свіжі світлини, багато фотографій й інформація про наш репертуар та учасників гурту.
volodymyr_ant
27 жовтень 2010 02:03 (UTC)
продовження репліки
(„...Тоді в нас ще був скрипаль – Микола Іванов, який зараз грає в групі "Рун"[...] Ось так в 2008 році й з’явився гурт "Dark Patrick" […]...виступили вперше? – В день мого народження, 7 червня, на фестивалі «Срібні струни» біля Черкас. Потім ми деякий час працювали зі скрипалем Дмитром Дановим. Але треба було рухатися далі...”) / розмова Інни Батенчук («Ківерці») з Євою Пурпуровською - 24.06.2010)

/ Розмова Богдани Костюк (Радіо Свобода (Київ – Прага) з Полом Чілтоном – 09.07.2009/

(„...Свій перший концерт гурт Dark Patrick, який тоді ще був тріо, бо з Евою та Полом грав скрипаль Дмитро Данов, відіграв на літньому фестивалі "Срібні струни" біля Черкас. Після гарного прийому музиканти вирішили на досягнутому не зупинятися [...] Засновник гурту – дослідник фольклору і талановитий музикант Пол Чілтон, який, до речі, є єдиною людиною в Україні, хто має Uilleann Bagpipes (ірландську волинку), виготовлену відомим європейським майстром Аланом Гінсбергом...” / розмова Валентини Кирильчук («20 Хвилин»{ vn.20minut.ua}) з Євою Пурпуровською – Винниця 07.10.2010 /. – зверніть увагу на дати під статтею, Вашою реплікою під цією статтею і датою розміщення посту в моєму жж-блозі ;))

(„...ритмы барабана, скрипка, флейта и бандура, которая звучит как кельтская арфа [...] Что касается состава группы, он весьма многонационален и колоритен. Eva Chilton - [...], Paul Chilton - [...], Дмитрий Данов - скрипка, композитор...” / стаття Іванки Кравчук («MaestroStudio Broadcasting Music») про виступ-концерт гурту «Dark Patrick» 26 квітня 2009 р. в концертному залі музею ім. Лесі Українки – 29.04.2009/)

(„...засновником цього проекту є Пол Чілтон – британець, який уже кілька років поспіль живе і творчо працює в Україні...”) анотація до альбому «Dark Patrick. Fainne Gael an Lae» на сайті «UMKA» (однієї з перших українських онлайн-крамниць))

p.s. стосовно ж Вашого твердження „… Дивно, що творча фотосесія вам здалася порно. але це вже, мабуть, залежить від того, як людина сприймає мистецтво…” мушу сказати наступне – Ви помилилися, тому що моє „… ні, ті оповідки не пyблікуй ніде – там забагато реальних імен, та й занадто вже воно, як ти сказала, порно ;))” у репліці під постом до Соломії стосувалося зовсім інших речей, а саме бажання Соломії розмістити в своєму жж-блозі одне «еротичне сторі», яке писалося в 2003-2005рр. і в якому, ніби, йшлася мова про двох реальних осіб (громадянку України і громадянина Канади) і запощені нею світлини героя-квебекуа – „ ...відомого тобі з багаторічних ностальгічних оповідок-байок гіпер-супер-пупер секс-подвижника квебекуа з гарячою гасконською кров'ю ;)) [...] Слухай, а що якби я те сторі забамбурила (их, і словечок я у тебе набралася ;)) ) у себе в жж?...".

Я не дозволив їй постити те «сторі», тому що воно є, направду, не еротични, а все ж таки порнографічним і планувалося до специфічної збірки еротичних творів. Окрім цього оповідання на 25 сторінках є ще два аналогічні оповідання ;)) Щоб краще зрозуміти, варто погортати сторінки наших жж-блогів, правда, багато постів є «під замком» і доступні лише жж-друзям. Тому я зроблю перший крок й додам Вас у перелік своїх друзів, якщо Ви не заперечуєте. Ви ж, так само, спробуйте додати Соломію в перелік Ваших друзів :)

Що ж щодо світлини, на якій зображена Єва з мікрофоном, – це ж просто жарт Сольки, який не так вже й важко вловити. А щодо легко-еротичного фото-сету Валентина Вацека – ми були приємно враженні, навіть, захоплені його дивовижною майстерністю – це таки мистецтво, як Ви вже зауважили. І, повірте мені – ми (з мистецькою освітою) добре розуміємося в еротиці й у жодному разі не є пуританами ;))

Ще раз дякую Вам за Вашу репліку й уточнення і вибачаюся за наративність репліки-відповіді.

З найкращими побажаннями,
Щиро Ваш,

Володимир
divodiva
25 жовтень 2010 11:08 (UTC)
Доброго дня!

От чесно не розумію, навіщо необережними суб'єктивними поглядами паплюжити дійсно гарне мистецтво, яке приносить тепло багатьом людям.
Можливо тому, що самому таке не під силу?

От тобі і вітчизняна журналістика...
Сумно.
volodymyr_ant
27 жовтень 2010 04:40 (UTC)
доброго ранку.

а про що, властиво, мова, тому що я, щиро кажучи, теж не вкурив – яке саме мистецтво і хто саме його спаплюжив? :)
про яких саме вітчизняних журналюг йдеться?

хоча, погоджуся з Вами, що не всі українські журналісти тримають відповідну планку зза рівня своєї фаховості. але є серед українських журналістів і досить таки фахові: от, мені, до прикладу, дуже подобається киянин Віталій Портніков, який в даний час є головним редактором телевізійного каналу ТВі, а ще співпрацює з «Радіо Свобода» з 1991 року. редактор і ведучий програм російської редакції «Радіо Свобода»: «Час гостей» і «Час преси». працював оглядачем «Незалежної газети», колумністом низки російських газет та інтернет-видань. активно співпрацює з російськими, українськими, польськими, білоруськими та балтійськими ЗМІ. спеціалізується на висвітленні проблем пострадянського простору, відносин Росії з країнами СНД, Центральної та Східної Європи.

так що не все аж так прогнило в «Данскім королівстві» :)
( 20 коментарів — Прокоментувати )

Latest Month

грудень 2010
S M T W T F S
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

Tags

Розроблено LiveJournal.com